NIEUWE PEUGEOT 9X8
HYPERCAR - DESIGNED TO RACE
PEUGEOT onthult het prototype van de Hypercar 9X8, een geheel nieuwe generatie wedstrijdauto, die in 2022 debuteert in het FIA World Endurance Championship (WEC). Hyper-efficiënt, aangedreven door een hybride motor en uitgerust met vierwielaandrijving, maakt de PEUGEOT 9X8 deel uit van de Neo-Performance-strategie ontwikkeld door PEUGEOT, die erop gericht is om meer deugdzame en verantwoorde prestaties te bieden, zowel bij productievoertuigen als bij concurrenten. Een ongekende convergentie van het werk van het PEUGEOT Sport-engineeringteam en het PEUGEOT Design-team werd geïmplementeerd om de 9X8 te laten ontstaan.
ADEMBENEMENDE STIJL
GEEN SPOILER ! DE KANSEN VAN DE LMHLe Mans Hypercar-REGELGEVING
Aan de achterkant van de PEUGEOT 9X8 omlijsten de drie lichtgevende klauwen een grote diffusor, bekroond met een humoristische inscriptie: "We hebben geen achtervleugel nodig", (een achterspoiler nodig).
EEN HYPEREFFICIËNTE HYBRIDE AANDRIJFLIJN
Een 2,6-liter Bi-turbo V6 van 500kW (680pk) open op 90 ° - de thermische motor van de Peugeot HYBRID4 500kW-aandrijflijn die aan de achterkant van de 9X8 zal worden geïnstalleerd - stapelt, zoals verwacht, de kilometers op de bank op.
De 200kW elektromotor / generator die voorin geplaatst zal worden, de 7-traps sequentiële versnellingsbak, evenals de batterij worden gemonteerd, om het validatieschema op de bank te respecteren.
LE MANS, EEN LABORATORIUM VOOR PEUGEOT
Naast aerodynamische, mechanische en elektronische efficiëntie, wordt alle technische knowhow van PEUGEOT gevalideerd tijdens de race, en meer dan elders in de extreme gebeurtenis van de 24 uur van Le Mans. De 5.400 kilometer die de auto's op Le Mans in twee ronden afleggen, is ongeveer evenveel als de Formule 1 over een heel seizoen. Het niveau van eisen op het gebied van betrouwbaarheid en efficiëntie is dan ook absoluut.
TAGS:
El och Plug-in hybrid,
Hybrid,
Event,
News,
Allmänt