SKIP TO CONTENT
Emeric Tchatchoua: “3.PARADIS is een merk dat naar de toekomst kijkt, en Peugeot zit in datzelfde denkkader”.

September, 2024

5 minuten leestijd

Wil je onze nieuwsbrieven ontvangen?
Wil je onze nieuwsbrieven ontvangen?

Emeric Tchatchoua:
 
“3.PARADIS is een merk dat naar de toekomst kijkt, en Peugeot zit in datzelfde denkkader”.

 

Tijdens de Europese première van de PEUGEOT INCEPTION CONCEPTWAGEN in Parijs onthulde het merk van de leeuw een unieke samenwerking met fashion designer Emeric Tchatchoua, oprichter van 3.PARADIS. Deze samenwerking zorgt voor een innoverende en elegante frisse wind en belichaamt een gedeelde visie op een toekomst waarin design, creativiteit en duurzaamheid hand in hand gaan.

 

In dit interview deelt Emeric Tchatchoua zijn Allure-concept, zijn unieke benadering van textielontwerp en de gedeelde waarden die zijn merk met Peugeot verbinden. Ontdek zijn mening over deze samenwerking en hoe mode en wagens elkaar kunnen inspireren.

PEUGEOT Magazine: Hoe zou jij Allure omschrijven en hoe komt dat tot uiting in je ontwerpen?

 

Emeric Tchatchoua: Voor mij is allure een levensstijl, een natuurlijke elegantie in zowel uiterlijk als gedrag. Het komt tot uiting in de vormen, het materiaal en de details van de kleding. Bij 3.PARADIS besteden we bijzondere aandacht aan volumes, silhouetten en de kleine details die elke creatie een unieke touch geven. 

PM: Waar haal je je materialen vandaan en laat je je soms inspireren door de stoffen die Peugeot gebruikt?

 

ET: Ik koop voornamelijk in bij Franse leveranciers, omdat lokale knowhow belangrijk is voor ons. Niet alleen omwille van de kwaliteit, maar ook voor de duurzaamheid. We laten ons ook inspireren door rijke texturen en automaterialen. In de 408 die we tijdens Paris Fashion Week ter beschikking hadden, merkte ik bijvoorbeeld het gladde leder op. Ik vond de afwerking met de stiksels prachtig, erg luxueus. 

Emeric Tchatchoua:
 
“3.PARADIS is een merk dat naar de toekomst kijkt, en Peugeot zit in datzelfde denkkader”.

 

Tijdens de Europese première van de PEUGEOT INCEPTION CONCEPTWAGEN in Parijs onthulde het merk van de leeuw een unieke samenwerking met fashion designer Emeric Tchatchoua, oprichter van 3.PARADIS. Deze samenwerking zorgt voor een innoverende en elegante frisse wind en belichaamt een gedeelde visie op een toekomst waarin design, creativiteit en duurzaamheid hand in hand gaan.

 

In dit interview deelt Emeric Tchatchoua zijn Allure-concept, zijn unieke benadering van textielontwerp en de gedeelde waarden die zijn merk met Peugeot verbinden. Ontdek zijn mening over deze samenwerking en hoe mode en wagens elkaar kunnen inspireren.

PEUGEOT Magazine:

Hoe zou jij Allure omschrijven en hoe komt dat tot uiting in je ontwerpen?

 

Emeric Tchatchoua: Voor mij is allure een levensstijl, een natuurlijke elegantie in zowel uiterlijk als gedrag. Het komt tot uiting in de vormen, het materiaal en de details van de kleding. Bij 3.PARADIS besteden we bijzondere aandacht aan volumes, silhouetten en de kleine details die elke creatie een unieke touch geven. 

PM:

Waar haal je je materialen vandaan en laat je je soms inspireren door de stoffen die Peugeot gebruikt?

 

ET: Ik koop voornamelijk in bij Franse leveranciers, omdat lokale knowhow belangrijk is voor ons. Niet alleen omwille van de kwaliteit, maar ook voor de duurzaamheid. We laten ons ook inspireren door rijke texturen en automaterialen. In de 408 die we tijdens Paris Fashion Week ter beschikking hadden, merkte ik bijvoorbeeld het gladde leder op. Ik vond de afwerking met de stiksels prachtig, erg luxueus.

PM:

Beïnvloeden auto's je ontwerpen?

 

ET: Absoluut. De rondingen van auto's inspireren vaak de vormen van mijn kleding. De details die ik in auto's aantref, zoals stiksels en materialen, beïnvloeden rechtstreeks mijn collecties, met name denim en gewatteerde stukken.

PM:

Hoe zou je werk in de mode de auto-industrie kunnen stimuleren? 

 

ET: Storytelling is iets wat onze werelden gemeen hebben. Mode vertelt, net als auto's, een verhaal en laat mensen dromen. De technologieën die we gebruiken, zoals 3D-printen, of het grafische aspect van kleding kunnen ook het interieurdesign van auto's inspireren.  

PM:

Beïnvloeden auto's je ontwerpen? 

 

ET: Absoluut. De rondingen van auto's inspireren vaak de vormen van mijn kleding. De details die ik in auto's aantref, zoals stiksels en materialen, beïnvloeden rechtstreeks mijn collecties, met name denim en gewatteerde stukken.  

PM:

Hoe zou je werk in de mode de auto-industrie kunnen stimuleren? 

 

ET: Storytelling is iets wat onze werelden gemeen hebben. Mode vertelt, net als auto's, een verhaal en laat mensen dromen. De technologieën die we gebruiken, zoals 3D-printen, of het grafische aspect van kleding kunnen ook het interieurdesign van auto's inspireren.

“Onze gedeelde waarden, zoals elegantie en innovatie, passen perfect bij elkaar. Dat maakt deze samenwerking zo vanzelfsprekend."
“Onze gedeelde waarden, zoals elegantie en innovatie, passen perfect bij elkaar. Dat maakt deze samenwerking zo vanzelfsprekend."

PM:

Wat vind je het leukste aan de samenwerking met PEUGEOT? 

 

ET: Ik waardeer Peugeot's engagement voor maatschappelijk verantwoorde doelen en voor elektrificatie, dat in lijn is met onze toekomstgerichte visie. 3.PARADIS is een merk dat naar de toekomst kijkt, met een houding die echt “een merk voor vandaag en morgen” is. Ik ontdekte dat Peugeot dezelfde mentaliteit heeft en op dezelfde manier te werk gaat. Onze gedeelde waarden, zoals elegantie en innovatie, passen perfect bij elkaar. Dat maakt deze samenwerking zo vanzelfsprekend.

 

Ik hou ook van Mathias en zijn manier van werken. We denken op dezelfde manier: "hoe kunnen we design ten dienste stellen van de maatschappij? En dat geldt ook voor 3.PARADIS. 

PM:

Wat vind je het leukste aan de samenwerking met PEUGEOT? 

 

ET: Ik waardeer Peugeot's engagement voor maatschappelijk verantwoorde doelen en voor elektrificatie, dat in lijn is met onze toekomstgerichte visie. 3.PARADIS is een merk dat naar de toekomst kijkt, met een houding die echt “een merk voor vandaag en morgen” is. Ik ontdekte dat Peugeot dezelfde mentaliteit heeft en op dezelfde manier te werk gaat. Onze gedeelde waarden, zoals elegantie en innovatie, passen perfect bij elkaar. Dat maakt deze samenwerking zo vanzelfsprekend.

 

Ik hou ook van Mathias en zijn manier van werken. We denken op dezelfde manier: "hoe kunnen we design ten dienste stellen van de maatschappij? En dat geldt ook voor 3.PARADIS. 

PM:

Welk advies zou je een jonge ontwerper geven? 

 

ET:  Wees jezelf, wees authentiek. Je ontwerp moet je uniekheid weerspiegelen, want dat is wat je werk zo outstanding maakt.

PM:

Hoe zie je 3.PARADIS evolueren? 

 

ET: 3.PARADIS is veel meer dan een modemerk. We willen andere manieren van expressie verkennen en mensen een 360° ervaring bieden. Tegelijkertijd blijven we geworteld in de modewereld, onze toegangspoort tot creativiteit. 

PM:

Welk advies zou je een jonge ontwerper geven? 

 

ET:  Wees jezelf, wees authentiek. Je ontwerp moet je uniekheid weerspiegelen, want dat is wat je werk zo outstanding maakt.

PM:

Hoe zie je 3.PARADIS evolueren?

 

ET: 3.PARADIS is veel meer dan een modemerk. We willen andere manieren van expressie verkennen en mensen een 360° ervaring bieden. Tegelijkertijd blijven we geworteld in de modewereld, onze toegangspoort tot creativiteit.