SKIP TO CONTENT
Nieuwe PEUGEOT E-408: aantrekkelijk vanuit elke hoek en 100% elektrisch

September, 2024

3 minuten leestijd

Wil je onze nieuwsbrieven ontvangen?
Wil je onze nieuwsbrieven ontvangen?

Nieuwe PEUGEOT E-408: aantrekkelijk vanuit elke hoek en 100% elektrisch

 

Met de onthulling van de nieuwe 408 in juni 2022 brengt PEUGEOT de allure van een fastback-silhouet, dat ongekend is in zijn segment. Verrassend en anders, onderscheidt de 408 zich door zijn katachtige houding, zijn dynamische lijnen en zijn verhoogde rijpositie. Net als alle 408's die bestemd zijn voor de Europese markt, wordt de nieuwe PEUGEOT E-408 uitsluitend geproduceerd in de Mulhouse-fabriek en profiteert hij van het ALLURE CARE-programma met een garantie tot 8 jaar/160.000 km, de langste garantie van alle Europese merken. Hij is sinds 2 oktober 2024 in de Allure- en GT-uitvoering verkrijgbaar op de belangrijkste Europese markten. Dankzij zijn aerodynamische design biedt de nieuwe E-408 een rijbereik van 453 km in de WLTP gecombineerde cyclus. Daarmee voldoet hij aan de verwachtingen van bestuurders in dit segment, die gemiddeld 45 km per dag afleggen.

ALLURE: EEN VERRASSEND DYNAMISCH FASTBACK-DESIGN

 

Met een totale lengte van 4,69 m en een breedte van 1,859 m (spiegels ingeklapt) maakt de nieuwe PEUGEOT E-408 gebruik van het multi-energetische platform E-EMP2 (Efficient Modular Platform), dat zich onderscheidt door de lengte van zijn wielbasis van 2,787 m.

Dankzij deze royale afmetingen kan de batterij onder de vloer tussen de wielen worden geïnstalleerd, waardoor alle ruimte in het passagierscompartiment behouden blijft en het zwaartepunt van de wagen lager komt te liggen. Deze architectuur combineert de dynamische elegantie van een fastback met een uitstekende wegligging en een licht verhoogde rijpositie die het dagelijkse rijplezier, de veiligheid en het comfort verhoogt.

Nieuwe PEUGEOT E-408: aantrekkelijk vanuit elke hoek en 100% elektrisch

 

Met de onthulling van de nieuwe 408 in juni 2022 brengt PEUGEOT de allure van een fastback-silhouet, dat ongekend is in zijn segment. Verrassend en anders, onderscheidt de 408 zich door zijn katachtige houding, zijn dynamische lijnen en zijn verhoogde rijpositie. Net als alle 408's die bestemd zijn voor de Europese markt, wordt de nieuwe PEUGEOT E-408 uitsluitend geproduceerd in de Mulhouse-fabriek en profiteert hij van het ALLURE CARE-programma met een garantie tot 8 jaar/160.000 km, de langste garantie van alle Europese merken. Hij is sinds 2 oktober 2024 in de Allure- en GT-uitvoering verkrijgbaar op de belangrijkste Europese markten. Dankzij zijn aerodynamische design biedt de nieuwe E-408 een rijbereik van 453 km in de WLTP gecombineerde cyclus. Daarmee voldoet hij aan de verwachtingen van bestuurders in dit segment, die gemiddeld 45 km per dag afleggen.

ALLURE: EEN VERRASSEND DYNAMISCH FASTBACK-DESIGN

 

Met een totale lengte van 4,69 m en een breedte van 1,859 m (spiegels ingeklapt) maakt de nieuwe PEUGEOT E-408 gebruik van het multi-energetische platform E-EMP2 (Efficient Modular Platform), dat zich onderscheidt door de lengte van zijn wielbasis van 2,787 m. Dankzij deze royale afmetingen kan de batterij onder de vloer tussen de wielen worden geïnstalleerd, waardoor alle ruimte in het passagierscompartiment behouden blijft en het zwaartepunt van de wagen lager komt te liggen. Deze architectuur combineert de dynamische elegantie van een fastback met een uitstekende wegligging en een licht verhoogde rijpositie die het dagelijkse rijplezier, de veiligheid en het comfort verhoogt.

EMOTIE: RIJPLEZIER BIEDT MEER DAN OOIT DE SLEUTEL TOT VOORUITGANG

 

De ongeëvenaarde PEUGEOT i-Cockpit® biedt een uitzonderlijke ergonomie. Het compacte stuurwiel vertienvoudigt het rijplezier door zijn unieke wendbaarheid en bewegingsprecisie. Zijn digitale instrumentenpaneel bevindt zich op ooghoogte net boven het stuur en bevat een personaliseerbaar digitaal 3D-scherm van 10-inch.

 

Rijplezier zit meer dan ooit in de genen van de nieuwe PEUGEOT E-408, met een voorbeeldige wegligging, premium rijcomfort en een perfecte wendbaarheid in de stad, mogelijk gemaakt door een draaicirkel tussen stoepranden van 11,18 m. Om het trillingscomfort te verbeteren, is de stijfheid van het koetswerk geoptimaliseerd door structurele componenten te verlijmen. De nieuwe E-408 wordt aangedreven door een synchrone elektromotor met permanente magneet, die 157 kW (210 pk) en een stevig koppel van 345 Nm ontwikkelt. Deze motor wordt in Trémery (Frankrijk) geproduceerd.

EMOTIE: RIJPLEZIER BIEDT MEER DAN OOIT DE SLEUTEL TOT VOORUITGANG

 

De ongeëvenaarde PEUGEOT i-Cockpit® biedt een uitzonderlijke ergonomie. Het compacte stuurwiel vertienvoudigt het rijplezier door zijn unieke wendbaarheid en bewegingsprecisie. Zijn digitale instrumentenpaneel bevindt zich op ooghoogte net boven het stuur en bevat een personaliseerbaar digitaal 3D-scherm van 10-inch.

 

Rijplezier zit meer dan ooit in de genen van de nieuwe PEUGEOT E-408, met een voorbeeldige wegligging, premium rijcomfort en een perfecte wendbaarheid in de stad, mogelijk gemaakt door een draaicirkel tussen stoepranden van 11,18 m. Om het trillingscomfort te verbeteren, is de stijfheid van het koetswerk geoptimaliseerd door structurele componenten te verlijmen. De nieuwe E-408 wordt aangedreven door een synchrone elektromotor met permanente magneet, die 157 kW (210 pk) en een stevig koppel van 345 Nm ontwikkelt. Deze motor wordt in Trémery (Frankrijk) geproduceerd.

 

De nieuwe PEUGEOT E-408 is ontworpen als een hoogwaardige fastback uit het C-segment. Hij biedt een uitgebreide uitrusting die ontworpen is om je ten volle te laten genieten van rijplezier en mobiliteit. In het interieur van de nieuwe E-408 verspreidt de LED-omgevingsverlichting (keuze uit 8 kleuren) achter het centrale scherm een zacht licht dat bijdraagt tot de verfijnde interieursfeer. Hetzelfde licht komt terug in de geschuimde deurpanelen, die bekleed zijn met Alcantara® of echt geperst aluminium stof, afhankelijk van het uitrustingsniveau.

 

Het thermische en akoestische comfort van de nieuwe PEUGEOT E-408 wordt geoptimaliseerd door de technologieën die zijn gebruikt bij het ontwerp en de productie van de ruiten, die 3,85 mm dikker zijn dan gemiddeld. De gelamineerde zijruiten (3,96 mm bij GT) zorgen voor een betere geluidsisolatie en meer veiligheid.

 

De nieuwe PEUGEOT E-408 is ontworpen als een hoogwaardige fastback uit het C-segment. Hij biedt een uitgebreide uitrusting die ontworpen is om je ten volle te laten genieten van rijplezier en mobiliteit. In het interieur van de nieuwe E-408 verspreidt de LED-omgevingsverlichting (keuze uit 8 kleuren) achter het centrale scherm een zacht licht dat bijdraagt tot de verfijnde interieursfeer. Hetzelfde licht komt terug in de geschuimde deurpanelen, die bekleed zijn met Alcantara® of echt geperst aluminium stof, afhankelijk van het uitrustingsniveau.

 

Het thermische en akoestische comfort van de nieuwe PEUGEOT E-408 wordt geoptimaliseerd door de technologieën die zijn gebruikt bij het ontwerp en de productie van de ruiten, die 3,85 mm dikker zijn dan gemiddeld. De gelamineerde zijruiten (3,96 mm bij GT) zorgen voor een betere geluidsisolatie en meer veiligheid.

UITMUNTENDHEID: EEN CONSTANTE ZOEKTOCHT NAAR EFFICIËNTIE, VEILIGHEID EN KWALITEIT

 

Tijdens het ontwerp en de productie van de E-408 besteedden de PEUGEOT-teams bijzondere aandacht aan efficiëntie, onder meer voor de aerodynamica van de nieuwe PEUGEOT E-408 (SCx: 0,66). Alle onderdelen van het koetwerk zijn geoptimaliseerd: de bumper, het kofferdeksel, de diffuser, de koetswerkzuilen, de achteruitkijkspiegels, enzovoort.

 

 

De E-408 beschikt ook over een speciale onderzijde die een aerodynamische vlakke bodem vormt voor een laag elektriciteitsverbruik van 15,1 kWh/100 km (WLTP gecombineerde cyclus). Dat levert een rijbereik van 453 km op in de gecombineerde cyclus. De nieuwe E-408 is uitgerust met een hoogspanningsbatterij met een capaciteit van 58,2 kWh. De batterij maakt gebruik van NMC 811-technologie - 80% nikkel, 10% mangaan, 10% kobalt - en heeft een hogere energiedichtheid met 18 modules aan boord.

UITMUNTENDHEID: EEN CONSTANTE ZOEKTOCHT NAAR EFFICIËNTIE, VEILIGHEID EN KWALITEIT

 

Tijdens het ontwerp en de productie van de E-408 besteedden de PEUGEOT-teams bijzondere aandacht aan efficiëntie, onder meer voor de aerodynamica van de nieuwe PEUGEOT E-408 (SCx: 0,66). Alle onderdelen van het koetwerk zijn geoptimaliseerd: de bumper, het kofferdeksel, de diffuser, de koetswerkzuilen, de achteruitkijkspiegels, enzovoort. 

 

 

De E-408 beschikt ook over een speciale onderzijde die een aerodynamische vlakke bodem vormt voor een laag elektriciteitsverbruik van 15,1 kWh/100 km (WLTP gecombineerde cyclus). Dat levert een rijbereik van 453 km op in de gecombineerde cyclus. De nieuwe E-408 is uitgerust met een hoogspanningsbatterij met een capaciteit van 58,2 kWh. De batterij maakt gebruik van NMC 811-technologie - 80% nikkel, 10% mangaan, 10% kobalt - en heeft een hogere energiedichtheid met 18 modules aan boord.

PEUGEOT'S ELEKTRISCHE GAMMA: EFFICIËNT VAN NATURE

 

Bij een 100% elektrische wagen is niet alleen de batterijcapaciteit bepalend voor het rijbereik. Efficiëntie is net zo belangrijk. Hoe maximaliseer je dat? Met een goede SCx (het wiskundige product van het frontale oppervlak van de wagen en zijn luchtweerstandscoëfficiënt). Hoe lager de SCx, hoe minder weerstand een wagen tegen de lucht biedt en hoe minder brandstof hij verbruikt. Het elektrische gamma van PEUGEOT is daar een goed voorbeeld van. Elk model biedt een van de beste verhoudingen tussen rijbereik en batterijcapaciteit.

 

 

Hier een paar voorbeelden (gebaseerd op de WLTP-cyclus):

  • De nieuwe E-408 biedt 453 km voor 58 kWh (7,8 km/kWh)
  • De nieuwe E-3008 biedt 700 km voor 93 kWh (7,2 km/kWh)
  • De nieuwe E-5008 biedt 668 km voor 93 kWh (6,9 km/kWh)
  • De E-308 biedt 416 km voor 51 kWh (8,15 km/kWh)
  • De E-208 biedt 410 km voor 48,1 kWh (8,52 km/kWh)

PEUGEOT'S ELEKTRISCHE GAMMA: EFFICIËNT VAN NATURE

 

Bij een 100% elektrische wagen is niet alleen de batterijcapaciteit bepalend voor het rijbereik. Efficiëntie is net zo belangrijk. Hoe maximaliseer je dat? Met een goede SCx (het wiskundige product van het frontale oppervlak van de wagen en zijn luchtweerstandscoëfficiënt). Hoe lager de SCx, hoe minder weerstand een wagen tegen de lucht biedt en hoe minder brandstof hij verbruikt. Het elektrische gamma van PEUGEOT is daar een goed voorbeeld van. Elk model biedt een van de beste verhoudingen tussen rijbereik en batterijcapaciteit.

 

 

Hier een paar voorbeelden (gebaseerd op de WLTP-cyclus):

  • De nieuwe E-408 biedt 453 km voor 58 kWh (7,8 km/kWh)
  • De nieuwe E-3008 biedt 700 km voor 93 kWh (7,2 km/kWh)
  • De nieuwe E-5008 biedt 668 km voor 93 kWh (6,9 km/kWh)
  • De E-308 biedt 416 km voor 51 kWh (8,15 km/kWh)
  • De E-208 biedt 410 km voor 48,1 kWh (8,52 km/kWh)